نشانه‌ها حاکی از آمادگی ایران و غرب برای توافق است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 60188
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




در آستانه برگزاری مذاکرات حساس هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، اخبار رسیده از دیپلمات‌های غربی حاضر در استانبول، حاکی از آن است که به باور آنها، ایران برای رسیدن به توافق در مسأله هسته‌ایش آماده است.

در آستانه برگزاری مذاکرات حساس هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، اخبار رسیده از دیپلمات‌های غربی حاضر در استانبول، حاکی از آن است که به باور آنها، ایران برای رسیدن به توافق در مسأله هسته‌ایش آماده است.

 

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «گاردین» ضمن تهیه گزارشی از فضای حاکم بر استانبول، پیش از مذاکرات، خبر داده نشانه‌ها حاکی از آن است که ایران برای پذیرش انتقال اورانیوم با غنای بالا به بیرون از کشور آماده است و همین امر می‌تواند رسیدن به توافق را آسان کند.



در همین راستا، «سعید جلیلی»، دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگوهای اولیه با دیپلمات‌های روس و چینی گفته که ایران برای مذاکرات حقیقی آماده است.



گاردین همچنین می‌نویسد: «همه نشانه‌ها از سوی طرف ایرانی، حاکی از آن است که آن‌ها می‌خواهند مذاکرات جدی و سودمند باشد».



بنا بر این گزارش، دیپلمات‌های غربی گفته‌اند انتظار ندارند مذاکرات به توافقی فوری بینجامد؛ اما آن‌ها امیدوارند این گفت‌وگوها، راهی به سوی راهکاری دیپلماتیک برای مسأله هسته ای ایران و جلوگیری از تهدید جنگی جدید در خاورمیانه باز کند.



آنان همچنین گفته‌اند، محک موفقیت مذاکرات این است که آیا در گفت‌وگوهای شنبه شب، زمینه مشترک کافی برای برگزاری دور دوم مذاکرات در هفته‌های آتی خواهد بود یا خیر؟!



به این ترتیب، بر خلاف ادعاهای پیشین برخی مقامات غربی و اسرائیلی مبنی بر تلاش ایران برای خرید زمان از مذاکرات و نبود عزم کافی در جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل موجود، فضای کنونی حاکم بر مذاکرات فضایی مثبت است و احتمال حصول توافقی از این مذاکرات افزایش یافته است.



البته همان گونه که «علی اکبر صالحی»، وزیر امور خارجه کشورمان نیز اشاره کرد، موفقیت مذاکرات بسته به گستردگی دامنه مذاکرات به گونه‌‌ای است که دغدغه‌های همه طرف‌ها مورد توجه قرار گیرد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 13:12 ::  نويسنده : Hadi